18 Ekim’de açılan Tolga Boztoprak’ın İzmir’de ilk kişisel sergisi ‘Yalnız Ağaçlar’ın diyaloglar söyleşisi gerçekleştirildi.
Sergi Küratörü Serdar Yörük “Diyaloglar” etkinliğimizde, kültür ve sanat hayatımızda özellikle İzmir dışından gelerek sergi açan sanatçıları konuk ederek İzmir’li sanatçı ve sanatseverler ile buluşturmak amacıyla yapılan çalışma. Bugün ilkini gerçekleştireceğiz. Önümüzdeki aylarda her sanatçımız için “Diyaloglar” devam edecektir, dedi.
1970 yılında Kars doğumlu olan Tolga Boztoprak 1999 yılı
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu. Sanatçı
Eskiiz Sanat Galerisi’nde devam eden ‘Yalnız Ağaçlar’ kişisel sergisi diyalog
söyleşisinde kendi rengini, sanatsal kaygılarını ve eserlerindeki felsefi
izleri sanatseverlerle paylaştı. Sanatçıların karşılaştığı problemler
karşılıklı konuşuldu.
26 eserden oluşan ‘Yalnız Ağaçlar’ sergisi Eskiiz Sanat Galerisi’nde, 28 Ekim 2023 tarihine kadar ziyaret edilebilir.
Tolga Boztoprak kimdir?
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu. 2022 yılında aynı bölümden yüksek lisansını tamamladı. Sosyal gerçekçiliği ile öne çıkan sanatçı, genellikle mekansızları ele almakta ve sıkıştırılmış sosyal çöküş manzaralarını, kültürel bölünmeleri, farklı yaşam biçimlerini, figürler üzerinden gözlemleyerek tuvallerine yansıtmaktadır. Son dönem çalışmaları peyzajlar üzerinde yoğunluk kazanmıştır. Sanatçı 21 kişisel sergi açmış, çok sayıda karma sergiye, workshoplara ve sanat fuarlarına katılmıştır, Trakya Üniversitesi, Ümraniye Belediyesi Resim Yarışması ve Bakırköy Belediyesi Resim Yarışmaları başta olmak üzere ulusal çaptaki yarışmalarda 4 ödül kazanmıştır.
İstanbul’da bulunan Toprak Resim Atölyesi’nde çalışmalarını
devam ettirmektedir.
Tolga Boztoprak
Eserleri Hakkında
Tolga Boztoprak’ın resimlerinde insana dair olan ve o
insanın içinde yaşadığı doğa resmedilmektedir. Yaşamına ve yaşadığı yerlere
dair bilgisiyle anlamlandırmaya çalıştığı her şeyi, kendi gördüğü biçimde
resmetme çabasındadır. Görülen dünyayı önemser ancak onu olduğu gibi resmetme
gayretinde olmaz. Dış doğa izlenimini iç doğasıyla birleştirerek sunmaya
çalışır. Bu açıdan bakıldığında doğaya dair olan resimleri gerçek dünyanın
kopyası olmaktan uzaklaşıp ressamın kavrayış biçimine göre anlamlandırılan
tinsel bir kurguya dönüşür.
Boztoprak, resimlerinde doğaya insanı eklemek yerine doğadan onu ayrıştırmaya çalışıyor gibi bir duruş sergilemektedir. Sanki insanın bu dünyaya yaptığı kötülükleri fark edip, insansız bir doğanın ne kadar eşsiz olacağını ifade etmektedir. Bunu yaparken bir sanatçı duyarlılığıyla doğanın ardına alıyor kendisini. Uzaktan izliyor tabiatı ve onun masalsı derinliğini. Gerçek olan düşe dönüşüyor. Yepyeni, rengarenk bir dünya tasvir ediyor bizlere. Sanatçı bu yenidünya/doğa teklifinde, manzara içinde insanı barındırmasa da insanın izlerini, müdahalelerini barındırıyor. Sıralı dağlar, tarlalar, bodur ağaçlar hepsi doğal ahengi içerisinde düzenlenmiştir. Bu düzende sanatçının usta fırçası ve sezgisi hem de doğanın kendisi mevcuttur. Ayrıca bizlere şunu söylüyor gibidir; “Eğer bir sanatçı duyarlılığı ile içinde yaşadığımız dünyaya dokunursak bozmak yerine daha yaşanılası harika bir atmosfere dönüşür tezini öne sürmektedir.
Sonuç olarak, peyzaj
resim geleneği günümüz sanatçıları için çok önemli referanslar sunmaktadır. Bu
bağlamda, insana dair olan ve o insanın içinde yaşadığı dünya/doğa
resmedilmektedir. Doğaya ve insana dair olan bu resimler reel dünyanın kopyası olmaktan
uzaklaşıp sanatçının kendi kavrayış biçimine göre memleketine, zamanına ve
hayata duyduğu tutkusunu sevincini ortaya koyarak anlamlandırılan tinsel bir
kurguya dönüşmektedir. Bu açıdan bakıldığında, günümüzde Türk peyzaj sanatı;
gördüğü dünyayı anlamlandırmak ve yeniden yorumlamak çabasıyla yeni bir
doğa-insan önerisi sunmaktadır.
İzmir Modern / Nurten ÖĞÜT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder