26 Eylül 2024

Interfresh Eurasia Fuar’ı Dünyanın Tarım Ambarına Güç Katacak


Türkiye’nin tarım ürünleri ihracatında milli proje olarak gösterilen Meyve, Sebze, Gıda, Gıda Ürünleri, Gıda Teknolojileri Ambalaj, Tarım Teknolojileri, Depolama ve Lojistik Fuarı Interrfesh Eurasia, Fuar İzmir’de törenle açıldı.

55 ülkeden alım heyeti ile Avrupa’dan 30’dan fazla zincir market temsilcilerinin katıldığı fuarda Türk tarım ürünlerinin yaş, kuru, dondurulmuş ve konserve ürünleri sergilendi.


İzmir Valisi Süleyman Elban, çiftçinin sürdürülebilir ve planlı üretim yapması gerektiğinin önemine vurgu yaptı.

Ticaret Bakan Yardımcısı Volkan Ağar, Türkiye tarım sektörünün 68,5 milyar dolarlık tarımsal hasıla, genç nüfusu, yetişmiş insan kaynağı, üretim teknolojilerine adaptasyon kabiliyeti ve uygulanan etkin politikalar sayesinde küresel tarım ticaretinin önde gelen aktörleri arasında yer aldığını belirtti.

Ülkemiz Çin ve Hindistan’ın ardından 3’üncü sırada

Tarım ve gıda ürünleri ihracatının 2023 yılında Cumhuriyet tarihinde bir rekora imza atarak 31 milyar dolara ulaştığını vurgulayan Ağar, şunları kaydetti:

‘’Ülkemiz bugün, yaş meyve sebzeden, işlenmiş tarım ürünlerine kadar hemen hemen her türlü tarımsal ürünün üretildiği ve işlenerek dünya pazarlarına satıldığı bölgesinin en güçlü tarım üreticisi ve ihracatçısı ülkesi konumundadır. Bugün 59,2 milyon tonluk yaş meyve ve sebze üretimi, ülkemizi dünya yaş meyve sebze üretiminde Çin ve Hindistan’ın ardından 3’üncü sıraya yerleştiriyor. 2023 yılında ülkemiz meyve üretim miktarı bir önceki yıla göre yüzde 2,3 artarak 27,4 milyon ton, sebze üretim miktarı ise yüzde 0,6 artarak 31,8 milyon ton olarak gerçekleşti.’’

Yaş meyve ve sebze ürünleri ihracatının ise tarım ürünleri ihracatının yüzde 10’undan fazlasına tekabül ederek yaklaşık 3,5 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu anlatan Ağar, ‘’Dünyada 120'den fazla noktaya ulaşan yaş meyve sebze ihracatımızda başı çeken ilk beş ülke ise Rusya Federasyonu, Almanya, Romanya, Irak ve Ukrayna. 2023 yılında 2,4 milyar dolarlık meyve ve sebze mamulleri ihracatı gerçekleştiren ülkemizin bu alandaki en önemli pazarları ABD, Almanya ve Birleşik Krallık’’ dedi.

2024 yılında 818 yurtdışı fuar ve 60 yurt içi fuar Bakanlığımızca destekleniyor

Bakanlık olarak ulusal ve uluslararası fuarlara destek olduklarını anlatan Ağar, sözlerini şöyle tamamladı:

‘’2024 yılında 818 yurtdışı fuar ve 60 yurt içi fuar Bakanlığımızca destekleniyor. Ülkemiz, yılda 127 uluslararası fuarın düzenlendiği ve yılda yaklaşık 845 bin yabancı ziyaretçinin ağırlandığı uluslararası fuarcılığın başarılı bir temsilcisi konumundadır. 2023 yılında mal ve hizmet ihracatçılarıma sunduğumuz 9,2 milyar TL’lik desteği 2024 yılında 16,2 milyar TL’ye yükselttik. 2024’de firmalarımıza 13,8 milyar TL tutarında ihracat desteği sağlamış bulunuyoruz.’’


Yaş meyve sebze ihracatı 3,5 milyar dolara ulaştı

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak Interfresh Eurasia fuarının şu ana kadar zor olanı başardığını ve her yıl katılımcı ve ziyaretçi sayısını artırarak yaş meyve sebze sektöründe uluslararası bir fuar haline geldiğini söyledi.


‘’Bu sene ülkemizde sektörümüzün tek fuarını güzel İzmir’imize kazandırdık. Bu güzel fuara ev sahipliği yapmaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Ülkemiz bugün 58 milyon ton sebze meyve üretimi, modern tesislerde işlenerek mamul haline gelen gıda ürünleri ile tarım sektöründe tam bir cazibe merkezi durumundadır. İzmir de hem taze meyve sebze meyve hem de işlenmiş ürünlerde bu cazibe merkezinin kalbi.’’

Türkiye’nin 2023 yılı yaş meyve sebze ihracatının 3,5 milyar dolara ulaştığına dikkat çeken Uçak, şöyle konuştu:

‘’Meyve Sebze Mamulleri de eklenince toplam 6 milyar dolar ihracattan söz ediyoruz. Ege İhracatçı Birlikleri olarak bu 6 milyar dolarlık ihracatın yüzde 23’ünü kayıt altına alıyoruz. Bu da fuarın Ege Bölgesi’ne taşınmasının yerinde bir karar olduğunu gösteriyor. Interfresh fuarına 2023 yılında 44 ülkeden 12.700 ziyaretçi geldi. Bu sene bu sayıyı 20 bine çıkarmak istiyoruz. Firmalar hem tanıtım yaparak hem de alım heyeti programı ile birçok yeni müşteriye ulaşma fırsatı yakalayacak. Fuarda bu sene meyve sebzenin 4 halinin ziyaretçilerle buluşması da önemli bir gelişme. Tazesinden konservesine, dondurulmuşundan kurusuna kadar tüm meyve ve sebzelerle ilgili alıcıların ve satıcıların bir araya geldiği bir platform olması ülkemizin çeşitliliğini gösterebilmek adına güzel bir fırsat.’’


Fuarı düzenleyen Antexpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer de fuarı destekleyenlere teşekkür ederek, plaket verdi.


İzmir Modern / Nurten ÖĞÜT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder