İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde 16-19 Şubat tarihleri arasında düzenlenen HORECA Fair-3. Uluslararası Otel Ekipmanları, Ağırlama Konaklama Teknolojileri ve Ev Dışı Tüketim Fuarı’nda ‘1924 Gönen’ standına ziyaretçilerden ilgi yoğundu.
Kahve profesyonelleri ve kahve tutkunlarının ziyaretçi
akınına uğrayan ‘1924 Gönen’ standını ziyaret ederek odun ateşinde kavrulmuş
Türk kahvesinin lezzetli tadı eşliğinde Pazarlama Yöneticisi Tolga Özbalcı ile
1924 Gönen kahvelerini konuştuk.
Kahve kavurmada odun ateşi, doğalgaz ile karşılaştırıldığında hiç pratik bir yöntem olmadığını söyleyen Tolga Özbalcı 1924 Gönen’in hikayesini, kahve kavurmada odun ateşinin önemini, fuar sürecini şu sözlerle anlattı.
Öykümüz nasıl
başladı?
1924 yılında esir takasında İzmir’e bırakılanlar arasında
Konya Gönen’den bir genç vardı; Hüseyin Gönen. Çarşının gayrimüslim
esnaflarından birinin işe almasıyla Gönen ailesi kahve ile tanıştı. Teneke
kaplarda odun közünde kavrulan kahveler taze taze kahvehanelere satılıyordu.
Zamanla usta yaşlandı, genç ustaya işi teslim etti. Öykümüz böyle başladı,
kahve kokusunu alan, kahveye bulanan aile ferdi kahveyi bir daha bırakmadı.
Bizi farklı kılan ne?
Türk Kahvesinin geleneksel ürün kategorisine girişine aile şahit oldu. Sonraki kuşaklardan, dünya kahvesi diye adlandırılan Espresso bazlı kahveler ve filtre kahve çeşitlerine çok ilgili olan çıkmadı. Oysa dünyada tüketilen kahve düşünüldüğünde Türk Kahvesi çok küçük bir bindelik dilimde yer alıyor. Dünya kahveleri ile birlikte benzersiz kalitede bitki çayları ve baharat, fiyat performans şampiyonu ekipmanlar ve sadece mutfak kullanımına yönelik kuruyemiş gamı oluşturduk. Hem dünya kahvelerini, hem de Türk Kahvesini odun ateşinde kavurduk, yüzyıla yakın süredir bu iş kolunda yaşayan bir aile olmamıza karşın kahve, çay ve baharat için “know how” danışmanlığı aldık.
Neden odun ateşi?
Kahve kavurmada odun ateşi, doğalgaz ile
karşılaştırıldığında hiç pratik bir yöntem değil. Neden bu zahmetli yol ile kavuruyoruz?
Odun ateşinin ekmek fırınlarındaki gibi tada doğrudan bir etkisi yok. Odun
ateşi kahve için en ideal ısıyı sağladığı için tercih ediliyor. Odunda bulunan
doğal nem yavaş kavurma için daha uygundur, odun ateşinin kavurma daha
kalitelidir. Ağır kavurum da çekirdekte korunan yağ daha düşük asit, doygun
gövde ile mükemmel kahveyi oluşturuyor. Ayrıca odun ateşi ile kavurmada usta
olsanız bile tüm odağınız kavurma üzerinde olmalıdır.
İş Modeli kavramı ile
yola çıktık
1924 Gönen sadece ürünleri ve mağazacılık kavramı ile değil,
iş modeli kavramı ile de farklılık yaratıyor. “Birlikte Kazanalım” mottosu ile
bilinen Franchising kalıplarının dışında, birlikte yürünen bir yol haritası
hazırladık. Müşteri deneyimini hazır paketlenmiş ürün yerine, talep üzerine (on
demand) sekmesine taşıdık. Yani bilmediğiniz ürünün paketini alıp kasaya gitmek
yerine, tattığınız, bilgilendirildiğiniz ürünü, istediğiniz kadar ve taze
olarak paketletiyorsunuz.
Ürünlerimize http://1924gonen.com.tr/ adresinden ve dijital
pazar yerlerinden de ulaşabilirsiniz.
Korner iş modelimizde
Dükkan içi (korner) diye adlandırılan iş modelimizde halen
var olan, başka iş kolundaki işyerinize entegre olan sistemimizdir. İki tip
korner modelimiz var. Korner maXi ve Korner miDi. Korner MaXi alanı uygun olan
işletmelere entegre içecek servisi, kahve, çay, baharat ve ekipman satışı
yapılan iş modelimiz. Kitapçılar, kuruyemiş, şarküteri ve kafe gibi mağaza
sahiplerinin tercih ettiği bir uygulama.
Korner miDi daha çok gel al tarzı müşterilere yönelik, ayak
müşterisi tabir edilen kitlenin yoğunlukta olduğu semtteki işletme sahiplerinin
tercih ettiği iş modelimiz.
Bilgilendirmeyi çok önemsiyoruz. Filtre kahve makinası için öğütülmüş bir kahve Chemex’de kötü sonuç verir, bu kahvenin kötü olduğu anlamına gelmez. Gerekenden daha fazla ya da daha az kahve ile demleme ile iyi bir kahve elde edemezsiniz. Bilgilendirmeler hem sitemizde ve sosyal medya kanallarımızda hem de satış noktalarında yapılıyor.
Fuar süreci bizim
için çok verimli geçti
1924 Gönen, küçük gözüken, göz ardı edilen, zahmetli gelen
detayları önemseyerek oluştu. Fuara stant kurup fotoğraflarla yaptığımız işi
anlatmak yerine iş yerimizi fuara kurduk. Franchising ve Korner kurulduğunda ne
verdiğimizi, nasıl işlettiğimizi anlatmak yerine yaşattık. Pandemi ve ekonomik
statüko nedeni ile fuar katılımından şikayetçi olanlara biz de tanık olduk ama
biz kararlı, hedefleri olan geniş bir kitle ile iletişim kurduk. Almanya,
İsveç, İsrail, İran, Gürcistan gibi ülkelerden ziyaretçiler ağırladık.
İzmir merkez dışında Selçuk, Kuşadası, Urla, Tire, Çeşme’den profesyonel ziyaretçilerimiz oldu. İstanbul, Ankara, Kayseri, Marmaris, Trabzon, Bodrum başta olmak üzere tüm Türkiye’den otel, restoran, kafe sahiplerinin yanı sıra market, şarküteri, hastane, poliklinik, kitap satış noktaları gibi işletme sahipleri ve girişimciler ile iletişime geçtik.
HORECA Fuar süreci bizim için çok verimli geçti. Binlerce
karton bardak kahve ikram ettik, iş modellerimizi, mağaza kavramımızı ve ürün
farklılığımızı doğru kitleye, doğru yansıttık.
İzmir Modern / Nurten ÖĞÜT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder