Sağlıkta Kalite Derneği (Sağkal) ile “Sağlıkta Kaliteli İletişim” projesi kapsamında; “Hasta ile İletişimde Yeni Ufuklar” temasıyla bilgilendirme toplantısı yapıldı. Balçova Umut Atölyesi Evi’nde gerçekleştirilen programa Op. Dr. Cüneyt Tuğrul konuşmacı olarak katıldı.
Op. Dr. Cüneyt Tuğrul, insanların sevilmekten çok anlaşılmak istediğini söyleyerek sözlerine başladı. Sözlerine şöyle devam etti.
“Çok basit bir örnek verelim. Kardeşiniz ile kavga edersiniz fakat onu seviyorsunuz. Sevdiğiniz biriyle anlaşmanız gerekmiyor. Oysa anlıyor olsanız kavga etmezsiniz. Tabi ki sevgi olmazsa olmaz. Temelde biz birine ne kadar sevgi gösterirsek gösterelim o kişiyi anlamıyorsak o kişiye öfke duyarız. İletişim karşınızdakini anladığınız an başlar.
Sağlık olarak ülkemizin de belli koşulları var. Doktor günde 60-100 gibi hasta bakıyor. Kişi başına 4 veya 5 dakika bir zaman ayırması gerekiyor. Sizi bir doktorun anlayabilmesi için bu zaman ne kadar yeterlidir. Doktora başım ağrıyor diye geldiniz. Baş ağrınız ne zaman başladı, nasıl bir baş ağrısı çekiyorsunuz gibi birçok sebebi var. Çok kısa bir zaman içerisinde hastanın sorununu çok iyi anlatması gerekir ki bu az süre içinde doğru cevap alsın. Hasta olarak kendinizi ifade etmeniz çok önemlidir” dedi.
Op. Dr. Cüneyt Tuğrul, sunumunda “danışan ve doktor arasındaki ilişki, modern tıpta artan uzmanlaşma, beden-zihin-ruh bütünlüğü, modern ve alternatif tedavi yöntemlerinin bir arada kullanılması, iletişimde yapılan hatalar, sağlık iletişiminde metaforların gücü” başlıklı konuları da ele aldı.
Sunuma katılan izleyiciler Op. Dr. Cüneyt Tuğrul’a ve Sağlıkta Kalite Derneği’ne teşekkür ederek çok bilgilendirici bir sunum olduğunu söylediler.
İzmir Modern / Nurten ÖĞÜT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder