Türkiye Genç İş İnsanları Derneği (TÜGİAD) Ege Şubesi, “Dijital Ekosistemde E-Ticaretin Geleceği” paneli düzenleyerek Türkiye’nin e ticaretteki konumu, fırsatları ve öne çıkan yönlerini değerlendirdi.
Panelin moderatörlüğünü
TÜGİAD Ege Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Onur Atar Yaparken, panelistler Trendyol
İhracat Satış ve İş Geliştirme Müdürü Gökhan Kurtuluş, TİCİMAX CSO’su Ceyhun
Turan ve iyzico Kanal Yöneticisi Sine Güzin Güneş oldu.
İzmir Ticaret
Odası Meclis Salonu’nda yapılan panele TÜGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan
Yıldırım, Ulukent Sanayicileri Derneği (USAD) Başkanı Ömer Telcioğlu, Ege
Otomotiv Derneği (EGOD) Başkanı Mehmet Torun, TÜGİAD Ege Şubesi üyeleri ve
İzmir üniversitelerinden öğrenciler katılım gösterdi.
“Dijital
Ekosistemde E-Ticaretin Geleceği” panelinin açılış konuşmasını yapan TÜGİAD
Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Yıldırım, hızla büyüyen e-ticaret dünyasında
Türkiye’nin dijitalleşme sürecindeki yerini ve bu dönüşümde İzmir'in
oynayabileceği önemli rolü ele almak üzere toplandıklarını belirtti.
Türkiye’nin son yıllarda dijital dönüşüm yolunda ciddi adımlar atarak e-ticaret alanında önemli bir büyüme kaydettiğini vurgulayan TÜGİAD Başkanı Yıldırım, “Ticaret Bakanlığı’nın 2023 e-Ticaret Görünümü Raporu’na göre, Türkiye’nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 115,15 artış göstererek 1,85 trilyon TL’ye ulaştı ve işlem sayısı yüzde 22,25 artarak 5,87 milyar adete çıktı. Bu rakamlar, Türkiye’nin dijital ekonomiye adaptasyonunu ve geleceğe yönelik büyük potansiyelini yansıtırken, İzmir gibi liman şehirlerinin sunduğu stratejik avantajlarla bu büyümeyi desteklediğini görüyoruz” dedi.
Yıldırım: “E ticarette de İzmir’in avantajı var”
İzmir’in
Türkiye'nin ticaretinde önemli bir konuma sahip olduğunu, limanları ve gelişmiş
ulaşım altyapısıyla dikkat çektiğini söyleyen Yıldırım, “Türkiye'nin üçüncü
büyük şehri olarak, hem iç hem dış pazarlara erişim kolaylığı sağlayan İzmir,
e-ticaretin lojistik üssü olma yolunda ilerlemektedir. İzmir’in bu altyapısal avantajları,
işletmelere lojistik maliyetlerinde avantaj sağlarken müşteri memnuniyetini de
artırma imkânı sunmaktadır” dedi.
Limanları
sayesinde büyük bir ihracat hacmine sahip olan İzmir’in, e-ticaret aracılığıyla
Türkiye genelindeki işletmelere küresel pazarlara açılmaları için bir köprü
görevi üstlendiğini ifade eden Yıldırım, “Mobil ticaretin hızla yayılması,
Türkiye genelinde e-ticaret büyümesinde itici bir güç oluşturuyor. Ticaret
Bakanlığı’nın raporunda da belirtildiği gibi mobil uygulamalar, işlem sayısı ve
hacmi bakımından diğer dijital kanalların önünde yer alıyor. İzmir, genç ve
dinamik nüfus yapısı ve hızla dijitalleşen ticaret ekosistemi ile bu trendden
en fazla faydalanabilecek şehirlerden biridir” diye konuştu.
Korkmaz: “Ticaret
dijitalleşiyor, geleneksel ticaret değişiyor”
TÜGİAD Ege
Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Engin Korkmaz ise yaptığı konuşmada ticaretin,
özellikle son yıllarda, hızla dijitalleştiğini belirterek, geleneksel ticaretin
temel taşları, inovasyonla yepyeni bir çehre kazandığını ifade etti.
İnovasyon’un
sadece yeni teknolojiler değil; aynı zamanda farklı düşünme, yeni bakış açıları
geliştirme, mevcut durumu daha iyiye dönüştürme gücü olduğunu vurgulayan TÜGİAD
Ege Başkanı Korkmaz, “İnovatif yaklaşımlar, e-ticaretin geleceğini şekillendirecek
en büyük güçlerden biri olacak. Artık müşterinin ihtiyaçlarını en doğru şekilde
anlamak ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak için büyük veriyi, yapay zekayı
ve otomasyonu kullanıyoruz. Bir girişimci olarak en büyük değerimiz, bu
değişime ayak uydurabilme ve hatta bu değişime yön verebilme yeteneğimizdir.
Dijital dünyada, başarının sırrı sadece mevcut trendlere uymak değil; aynı
zamanda gelecekte neyin gerekli olacağını tahmin edebilmekte yatıyor” dedi.
Korkmaz: “Başarı
için risk almaktan çekinmemeliyiz”
İnovatif
düşünceyi hayata geçirirken risk almaktan kaçınmamak gerektiğini belirten
Korkmaz, “Bugün en başarılı e-ticaret platformları, müşteri deneyimini
geliştirmek için radikal adımlar atmış girişimcilerin eseridir. Biliyoruz ki,
yeniliğin olduğu yerde her zaman belirsizlik vardır; ama aynı zamanda büyümenin
ve gelişimin de temeli burada yatar” dedi. E-ticaretin geleceğinde
kişiselleştirme büyük rol oynayacağına dikkat çeken Korkmaz, “Müşteriler artık
kendilerine özel ürün önerileri ve hizmetler bekliyor. Bunu sağlamak için büyük
veri ve yapay zekaya yatırım yapmak artık bir lüks değil, bir gereklilik.
Geleceğin tüketicileri, çevreye ve topluma duyarlı markaları tercih ediyor.
Sürdürülebilir ticaret yaklaşımları geliştirmek, sadece bir etik sorumluluk
değil; aynı zamanda yeni bir rekabet avantajıdır” diye konuştu.
Güneş: “E ticarette
teknik altyapınız güçlü olmalı”
Açılış
konuşmalarından sonra “Dijital Ekosistemde E-Ticaretin Geleceği” panelinde ilk
sözü iyzico Kanal Yöneticisi Sine Güzin Güneş aldı. E ticarette hem
kullanıcının hem de girişimcinin hayatını kolaylaştırdıklarını belirterek
iyzico’nun sunduğu avantajları anlattı. Bütünleşik hizmetin öneminin altını
çizen Güneş, “Web sitesi ne kadar güvenli ve sorunsuz çalışıyor, kargo, ödeme
kolaylığı, müşteri tutundurmak, cüzdan uygulaması, alışveriş kredisi gibi
farklı farklı alanlarda hızlı aksiyon almak gerekiyor” dedi.
Turan: “Tek elden
hizmet sunuyoruz”
TİCİMAX
CSO’su Ceyhun Turan ise girişimciye sundukları imkanları anlattı. Tek panelden
stok yönetimi yapabildiklerini vurgulayan Turan, “Öznel düzenlemede
yapabiliyorsunuz panelde, ihtiyaçlar doğrultusunda öznelleştirebiliyorsunuz.
Bir e ticaret firmasının nelere ihtiyacı varsa onları tek elden sunuyoruz ve
hizmetimizi her gün geliştiriyoruz” dedi.
Kurtuluş: “Mikro
ihracat dönemi başladı”
Trendyol
İhracat Satış ve İş Geliştirme Müdürü Gökhan Kurtuluş ise mikro ihracat
kavramının son dönemin en trend girişim modeli olduğunu söyledi. Tek bir
platform üzerinden her tüm satıcıların ihracatçı olabileceğini söyleyen
Kurtuluş, “İlk olarak bunu Azerbaycan ile başlattık. 2023 yılında 100 binin
üzerinde satıcımız ihracatçı oldu” dedi. 46 bin işletmenin ilk kez ihracat
yaptığının altını çizen Kurtuluş, “6 milyon müşteri potansiyeli oluştu.
Azerbaycan ve Körfez ülkelerinin yanına yakın zamanda 7 Doğu Avrupa ülkesi de
katılacak” dedi.
Her bölgenin kültürüne göre ürün ve pazarlama tekniklerinin kullanılması gerektiğinin altını çizen Kurtuluş,“Mesela körfez bölgesinde bir numaralı sosyal medya platformu tiktok. Oraya satış yapacaksanız tiktok hesabınız olmalı. Mesela Türkiye ABD’den sonra en fazla dizi ihraç eden ülke, o diziye ve karakterlerine yönelik ürünlere büyük ilgi olabiliyor” diye konuştu.
İzmir Modern / Nurten ÖĞÜT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder